Algemene voorwaarden - bedrijven

Hieronder vind je de algemene voorwaarden van De Steyger, handelsnaam van Kathleen Claes, met zetel te Steystraat 133, 3200 Aarschot, ingeschreven in de KBO onder nummer 0738.502.570 (“De Steyger”) ten aanzien van professionele klanten (hierna: de “Klant” of de “Klanten”). Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de Diensten, zoals hieronder gedefinieerd, en ieder gebruik van de website beschikbaar via de url desteyger.be (de “Website”).

1. DIENSTEN

De Steyger biedt volgende diensten aan (hierna de “Diensten”) aan professionele Klanten, zoals meer in detail omschreven op het boekingsplatform op de Website, de offerte(s), de e-mail(s), de factuur en/of andere documenten: 

a.      Diensten i.v.m. “ruimtes”: De Steyger stelt enkele gemeubileerde ruimtes ter beschikking aan ondernemingen voor verschillende activiteiten zoals teambuildings en vergaderingen. Dit betreft ter beschikking stelling van de ruimtes genaamd “De Steyger”, “De Druivelaar”, “De Eik”, en “De Wingerd”. In deze dienstverlening is eventueel inbegrepen: wifi, tv-scherm, flip charts, koffie, thee, water, catering, versnaperingen en andere eventuele dienstverlening voor zover deze effectief zo beschreven werden op de Website of in de offerte, en voor zover deze zo besteld werden door de Klant. Deze diensten worden 

b.      Diensten i.v.m. “opleidingen” voor je werk of organisatie: De Steyger biedt een dienstenaanbod aan voor je professionele ontwikkeling of de ontwikkeling van je team of organisatie, met name: opleidingen, cursussen, seminaries, workshops, teambuildings, en masterclasses rond thema’s zoals o.a. stressmanagement en veerkracht, teambuilding, marketing en communicatie, en oplossingsgericht coachen, voor o.a. HR-managers, leidinggevenden, coaches, begeleiders, trainers, werknemers, ondernemers, en zelfstandigen.  Hierin kan inbegrepen zijn: gebruik van ondersteunend materiaal zoals handboeken, slides, didactische materialen, enz. Op de Website of in de offerte zal duidelijk vermeld worden of catering al dan niet inbegrepen is, wat dit inhoudt, en of hiervoor een extra betaling moet gebeuren. De minimumleeftijd voor de deelnemers aan opleidingen is 18 jaar. De Steyger kan vragen dat deelnemers bepaalde documenten voorleggen, zoals bewijzen van voorkennis of vooropleiding of een uittreksel uit het strafregister, en dat zij hun identiteit bewijzen. Iedere deelnemer ontvangt bij het succesvol voltooien van een opleiding (en mits betaling van het inschrijvings-en cursusgeld), een bewijs van deelname en desgevallend ook een Certificaat/Diploma. De Steyger biedt drie vormen van opleidingen aan: 

                         i.     “Open opleidingen”, die georganiseerd worden voor deelnemers van verschillende bedrijven tegelijkertijd. Deze opleidingen worden in open vorm, meestal klassikaal, gegeven.   De inhoud van de opleiding wordt geheel door De Steyger bepaald en is voor iedere deelnemer dezelfde.  Alle open opleidingen die De Steyger aanbiedt, staan gepubliceerd op de Website, met inbegrip van het volledige opleidingsprogramma, doelgroep e.d. De inschrijving voor open opleidingen gebeurt via de Website. 

                        ii.     “Opleidingen op maat”, die specifiek voor de Klant worden georganiseerd en enkel toegankelijk zijn voor deelnemers van de Klant. De inhoud, vorm en voorwaarden van opleidingen op maat worden besproken met de Klant en er wordt steeds vooraf een prijsofferte verstuurd. Opleidingen op maat kunnen plaats vinden op het adres van de Klant, bij De Steyger, of op een andere locatie zoals gewenst door de Klant. De inschrijving voor een opleiding op maat gebeurt elektronisch door een online bevestiging n.a.v. een online offerte van De Steyger of d.m.v. een akkoord via email, n.a.v. de offerte van De Steyger via email.

                       iii.     “E-learning opleidingen”, die geheel of gedeeltelijk online worden aangeboden op de Website van De Steyger. Alle inschrijvingen, de inlog-registratie, betalingen en het volgen van de opleiding zelf, gebeurt online via de Website van De Steyger. E-learning is toegankelijk voor zowel bedrijven als particulieren. Het doelpubliek wordt telkens in de omschrijving van de opleiding vermeld.

 

De Klant aanvaardt dat deze Diensten enkel gebruikt mogen worden voor zakelijke activiteiten. 

2. RESERVATIE

a.       De verschillende Diensten kunnen gereserveerd worden via het boekingsplatform op de Website. 

b.       Bij het maken van de reservatie of bij het maken van een inschrijving krijgt de Klant deze algemene voorwaarden in een formaat dat de Klant kan opslaan of afdrukken. Er zal de Klant uitdrukkelijk gevraagd worden deze algemene voorwaarden te aanvaarden. Zonder aanvaarding van de algemene voorwaarden is geen reservatie mogelijk.

De reservatie is slechts definitief wanneer de betaling ontvangen is en De Steyger de reservatie bevestigt. De Klant aanvaardt dat dit o.a. afhangt van het beschikbaar zijn van de ruimte op de door de klant gekozen datum en het beschikbaar zijn van de opleiding voor het gekozen aantal deelnemers.

3. VERGOEDING

a.       De Klant zal De Steyger vergoeden voor de Diensten, en met name alle vergoedingen, kosten en belastingen zoals omschreven op de Website, de offerte(s), de e-mail(s), de factuur en/of andere documenten te ontvangen. 

b.       Diensten i.v.m. opleidingen worden gefactureerd aan de aanvrager (de Klant), niet aan de individuele deelnemers (tenzij anders overeengekomen). 

c.       Nadat de Klant een bestelling plaatst via de Website, zal De Steyger via e-mail een orderbevestiging sturen aan de Klant met o.a. de betaalinformatie. De Klant dient binnen de 7 dagen na ontvangst van de orderbevestiging de betaling te voldoen. Als de Klant niet (volledig) betaalt, dan is er geen aanvaarde bestelling en dan kan de Klant niet deelnemen aan de Diensten, en kan De Steyger de ruimte of opleiding weigeren aan de Klant en deze aan andere klanten aanbieden. Na ontvangst van de betaling, zal De Steyger via e-mail een factuur sturen aan de Klant. De factuur geldt eveneens als toegangsticket.

d.       Toegestane kortingen vervallen bij niet-tijdige betaling. Bij gebrek aan tijdige betaling, is zonder een formele ingebrekestelling een nalatigheidsintrest verschuldigd gelijk aan de intrestvoet bepaald door de Wet ter Bestrijding van de Betalingsachterstand bij Handelstransacties, en een forfaitaire schadevergoeding van 15% van het factuurbedrag met een minimum van 150 EUR vanaf de betaaldatum tot aan de volledige betaling.

e.       De Steyger behoudt zich het recht voor om haar aangeboden prijzen te wijzigen, mits verantwoording en/of eventuele bewijsstukken ter staving van de prijswijziging (bijv. gestegen materiaalkosten, lonen, overheidsheffingen, en andere kosten waarop De Steyger geen invloed heeft).

f.        Bij betwistingen moet de Klant De Steyger binnen 5 kalenderdagen na factuurdatum schriftelijk inlichten, zo niet wordt de factuur geacht aanvaard te zijn. 

g.       Als een deelnemer om één of andere reden niet kan deelnemen aan een opleiding (bijv. de deelnemer kan zich niet identificeren, of beschikt niet over de nodige voorkennis of vooropleiding of documenten), of als een deelnemer niet slaagt voor de opleiding, het examen of een test, of niet tevreden is over de opleiding, dan blijft het volledige inschrijvingsgeld verschuldigd en zal geen terugbetaling plaats vinden. 

4. ANNULERING

a.     Diensten i.v.m. ruimtes: De annulering van een reservatie gebeurt door het versturen van een e-mail aan info@desteyger.be. Annuleringen 4 weken en langer voor de boekingsdatum kunnen kosteloos doorgegeven worden. Voor annuleringen korter dan 4 weken voor boekingsdatum geldt een aanrekening van 50% van het factuurbedrag. Voor annuleringen korter dan 2 weken voor boekingsdatum geldt een aanrekening van 75% van het factuurbedrag. Voor annuleringen korter dan 1 week voor boekingsdatum geldt een aanrekening van 100% van het factuurbedrag (er geldt dan geen terugbetaling).

b.     Diensten i.v.m. opleidingen: 

                         i.     Annulering door De Steyger: De Steyger heeft het recht om een opleiding niet te laten doorgaan of de datum of locatie ervan te wijzigen, als het minimumaantal deelnemers niet werd bereikt, of bij overmacht.  De Steyger zal de deelnemer/Klant hiervan schriftelijk op de hoogte stellen en samen een gepaste oplossing zoeken (vb. andere datum).   Als geen passende oplossing werd gevonden, dan zal De Steyger het betaalde inschrijvingsgeld terugbetalen, zonder dat een schadevergoeding verschuldigd is.

                        ii.     Annulering door de Klant of een deelnemer: 

·       Open opleiding: De annulering van een open opleiding gebeurt door het versturen van een e-mail aan info@desteyger.be. Bij elke annulering is sowieso een administratiekost verschuldigd van 5% van het inschrijvingsgeld met een minimum van 20 euro per oorspronkelijk ingeschreven deelnemer, plus de kosten van De Steyger voor aangekochte boeken en didactisch materiaal. Daarenboven gelden volgende schadevergoedingen: Voor annuleringen korter dan 4 weken voor de startdatum geldt een aanrekening van 50% van het inschrijvingsgeld. Voor annuleringen korter dan 1 week voor de startdatum en bij niet-opdagen is het volledige inschrijvingsgeld verschuldigd (er geldt dan geen terugbetaling). 

·       Opleiding op maat: De annulering van een opleiding op maat moet met aangetekende brief gebeuren. Bij elke annulering is sowieso een administratiekost verschuldigd van 5% van het inschrijvingsgeld met een minimum van 20 euro per oorspronkelijk ingeschreven deelnemer, plus de kosten van De Steyger voor aangekochte boeken en didactisch materiaal, voor gepresteerde uren om een opleiding te ontwikkelen of te personaliseren, gepresteerde uren aan research, annuleringskosten voor geboekte vergaderzalen, cateringkosten, hotelkosten, verplaatsingskosten, reiskosten, enz. Daarenboven gelden volgende schadevergoedingen: Voor annuleringen korter dan 4 weken voor de startdatum geldt een aanrekening van 50% van het inschrijvingsgeld. Voor annuleringen korter dan 1 week voor de startdatum en bij niet-opdagen is het volledige inschrijvingsgeld verschuldigd (er geldt dan geen terugbetaling).

·       E-learning opleiding: Deze kunnen niet worden geannuleerd en worden niet terugbetaald. De voorafbetaling heeft dan immers al plaatsgevonden en een persoonlijk paswoord met toegang tot de e-learning dienst(en) werd reeds verleend.

·       Consumenten: In afwijking van voorgaande bepalingen heeft de deelnemer die een consument is in de zin van art. I.1, 2° van het wetboek van economisch recht, Boek I, titel I, het recht om conform artikel VI.47 van datzelfde wetboek de overeenkomst binnen een termijn van 14 dagen na het afsluiten ervan kosteloos te herroepen (tenzij de consument reeds een begin heeft gemaakt van de opleiding bijv. door een account aan te maken en tenzij het een opleiding op maat betreft). 

5. AANSPRAKELIJKHEID

De Steyger beschrijft de Diensten die ze aanbiedt zo volledig en nauwkeurig mogelijk op haar Website of op de offerte. De beschrijving is in ieder geval voldoende om de klanten een goede beoordeling te laten maken van de Diensten. De Steyger is gebonden door een inspanningsverbintenis, niet door een resultaatsverbintenis. De Steyger is niet aansprakelijk voor niet ingewilligde verwachtingen in verband met de Diensten of de Website. De Klant gebruikt de Diensten op eigen risico en eigen verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid. 

a.     De Steyger is niet aansprakelijk voor fouten, vertragingen of misverstanden te wijten aan de Klant. De Steyger is niet aansprakelijk voor gevallen van schade aan materiaal door verkeerd gebruik van de ruimtes of haar materialen. Wanneer materiaal beschadigd is of niet wordt teruggegeven, zal De Steyger dit factureren aan de Klant aan aankoopprijs. 

b.     De Steyger kan evenmin aansprakelijk worden gesteld voor schade voortvloeiend uit de fout van derden, o.a. wanneer De Steyger bij de uitvoering van de Diensten afhankelijk is van hun medewerking, diensten en/of leveringen. 

c.     De Steyger is niet aansprakelijk voor ongevallen of diefstallen die plaatsvinden in haar ruimtes of tijdens de opleidingen. De Klant zal zelf verantwoordelijk zijn voor eigendommen meegebracht door de Klant of personen die de Klant heeft toegelaten in de ruimte of de opleiding. De Klant zal deze eigendommen zelf verzekeren waar nodig. De Steyger zal niet aansprakelijk zijn voor eigendommen die achtergelaten worden in de ruimtes of na de opleiding. 

d.     De Steyger is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit het gebruik van de Website of de inhoud van de Website. De klant gebruikt de Website en het boekingsplatform op eigen verantwoordelijkheid. De Steyger is niet aansprakelijk voor onbeschikbaarheid of de foute/onvolledige inhoud van de Website of het boekingsplatform. De Steyger is evenmin aansprakelijk voor de inhoud of informatie weergegeven op links naar websites van derden (bv. sociale media) op de Website.

e.     De Steyger is niet aansprakelijk voor de eventuele onbeschikbaarheid van bepaalde materialen in de ter beschikking gestelde ruimtes, noch voor de eventuele onbeschikbaarheid van internetconnectie, e.d.m. 

f.      Elke aansprakelijkheid van De Steyger zal beperkt zijn tot het bedrag van de vergoeding die betaald had moeten worden voor de concrete Diensten die aanleiding hebben gegeven tot het schadegeval en zal bovendien steeds beperkt zijn tot het bedrag waarvoor De Steyger verzekerd is. 

g.     De Klant is aansprakelijk voor eventuele schade of besmeuring toegebracht aan de ruimtes of aan ter beschikking gestelde materialen zoals meubilair, apparatuur, en uitrusting, en eveneens voor diefstal of ontvreemding ervan. De Klant zal deze goed onderhouden en zal De Steyger op de hoogte brengen van eventuele gevallen van schade of vervuiling of diefstal, ook als deze zijn toegebracht door personen die de Klant heeft toegelaten in de ruimte of bij de opleiding. 

h.     De Klant zal aansprakelijk zijn indien persoonlijke paswoorden voor opleidingen of voor toegang tot ruimtes worden gedeeld met derden of indien auteursrechtelijk beschermd materiaal wordt gedeeld met derden. 

6. NETHEID

Bij het einde van de overeenkomst zal de Klant de ruimte achterlaten in de staat waarin die zich bevond bij de ingebruikname. Alle kosten die De Steyger redelijk acht om de ruimte weer in zijn oorspronkelijke staat te brengen, zullen worden aangerekend door De Steyger en betaald door de Klant (o.a. schoonmaak, herstellingskosten bij schade, vervanging bij diefstal of ontvreemding, …).

7. INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN

De Website, logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen alle communicatie van De Steyger zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij De Steyger, hetzij bij toeleveranciers van De Steyger liggen. De auteursrechten op alle opleidingsmaterialen, studiematerialen of presentatiematerialen die De Steyger ter beschikking stelt aan deelnemers van opleidingen behoren toe aan De Steyger of aan de partij die de opleiding verstrekt. Deze materialen mogen door de Klant of deelnemers niet verveelvoudigd, verspreid of openbaar gemaakt worden, noch op enige wijze gecommercialiseerd worden. Deze materialen mogen door de deelnemers enkel voor persoonlijk gebruik aangewend worden. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen op de werken beschermd door intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel.  Zo mag de Klant bijvoorbeeld tekeningen, foto's, namen, teksten, logo's, kleurencombinaties, etc. niet kopiëren of reproduceren zonder voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming. Bij elke inbreuk op dit artikel is de Klant en/of de deelnemer aan een opleiding een direct opeisbare vergoeding verschuldigd aan De Steyger van 5.000 euro, onverminderd het recht van De Steyger om de daadwerkelijk geleden schade te vorderen.

8. OVERMACHT

In geval van overmacht is De Steyger niet gehouden haar verplichtingen na te komen. In dat geval kan De Steyger ofwel diens verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden. Overmacht is elke omstandigheid buiten de wil en controle van De Steyger die de nakoming van diens verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpt De Steyger onder meer: stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, extreme weersomstandigheden, storingen in een (telecommunicatie- of internet-) netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen, en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze Website, niet of niet-tijdige levering door toeleveranciers of andere ingeschakelde derden (bijv. voor wat betreft catering of materialen), situaties van terreur of oorlog (of de dreiging ervan), ziekte of epidemie, enz. Bij overmacht zal De Steyger de reeds betaalde vergoeding voor de betreffende Dienst terugbetalen aan de Klant, maar zal De Steyger niet gehouden zijn tot enige andere betalingen of schadevergoedingen. De Klant begrijpt en aanvaardt dat betalingsverplichtingen van de Klant geen voorwerp kunnen uitmaken van overmacht (en dus sowieso verschuldigd zijn) en dat het niet opdagen van de Klant om welke reden dan ook geen geval van overmacht kan zijn (hiervoor is een ander artikel voorzien in deze algemene voorwaarden, met name i.v.m. annulering).

9. DUUR

Deze algemene voorwaarden gelden voor de duur van iedere Dienst zoals beschreven in de offerte en/of de factuur, of andere documenten (zoals e-mails, enz.). De Diensten kunnen uiteraard slechts door de Klant gebruikt worden voor de overeengekomen tijdstippen. Indien de Klant bijvoorbeeld een ruimte langer zou gebruiken dan voorzien, dan zal de Klant gehouden zijn om een meerprijs te betalen die overeenkomt met een extra dagdeel zoals beschreven op de Website of de offerte. 

10. AARD VAN DE DIENSTEN

De aard van de overeenkomst betreft een dienstenovereenkomst, waarbij de verleende Diensten en de korte duur van deze overeenkomst bepalend zijn, zodat beide Partijen expliciet akkoord gaan om de toepassing van de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek met betrekking tot huurovereenkomsten uit te sluiten. De Klant krijgt geen rechten met betrekking tot de eigendom, enkel het recht om het gebruik van de ruimte te delen zodat de afgesproken Diensten verleend kunnen worden.

11. OVERIGE

a.     OVERDRACHT. De Klant kan deze overeenkomst niet overdragen aan een derde partij, tenzij met voorafgaandelijk schriftelijk akkoord van De Steyger. De Klant aanvaardt dat De Steyger deze overeenkomst wel kan overdragen aan een eventuele verbonden partij of een overnemer van de activiteiten van De Steyger, waarbij deze overnemende partij gehouden zal zijn om deze overeenkomst correct uit te voeren. 

b.     KLACHTEN. De Steyger hoopt natuurlijk steeds dat Klanten 100% tevreden zijn.  Als u toch klachten zou hebben over de Diensten, dan kan u De Steyger contacteren via info@desteyger.be. De Steyger doet er alles aan om uw klacht binnen de 7 dagen te behandelen.

c.     OVERLAST. De Klant mag geen overlast veroorzaken tijdens de Dienstverlening. De Klant mag o.a. geen luide muziek afspelen en mag niet roken in de ruimtes. Dieren zijn niet toegelaten in de ruimtes. Alcohol en drugs zijn niet toegelaten in de ruimtes. De Klant is verantwoordelijk als deelnemers zich hieraan niet zouden houden.

d.     SYMBOLEN. De Klant mag geen politieke of discriminatoire symbolen aanbrengen aan de ruimte, zowel aan het interieur als het exterieur. De Klant is verantwoordelijk als deelnemers zich hieraan niet zouden houden.

e.     AANWEZIGHEID. De Klant aanvaardt dat De Steyger of een vertegenwoordiger van De Steyger aanwezig kan zijn bij de uitvoering van de Diensten. 

f.      PERSOONSGEGEVENS. De Steyger verwerkt uw persoonsgegevens bij gebruik van de Website en het uitvoeren van de Diensten. Hiervoor verwijst De Steyger naar haar privacyverklaring, terug te vinden via [Link].

g.     BEWIJS. De Klant aanvaardt dat elektronische communicatie en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen (bijvoorbeeld e-mails en verzendrapporten).

h.     NIETIGHEID. Als een bepaling van deze algemene voorwaarden nietig of ongeldig zou zijn, dan zullen de overige bepalingen volledig van kracht blijven en zullen de Partijen de nietige of ongeldige bepaling vervangen door een andere bepaling die het doel en de strekking van de nietige bepaling zoveel mogelijk benadert. 

i.      VOORRANG. Deze algemene voorwaarden zijn specifiek opgesteld voor de Diensten van De Steyger en hebben voorrang op eventuele algemene voorwaarden, aankoopvoorwaarden, of andere contractuele documenten van de Klant.

j.      RECHT EN RECHTBANK. Deze algemene voorwaarden worden beheerst door het Belgische recht. De rechtbanken van Leuven zijn exclusief bevoegd om kennis te nemen van geschillen i.v.m. deze algemene voorwaarden.

Blijf op de hoogte!
Schrijf je in op onze nieuwbrief

* door je in te schrijven ga je akkoord met de privacy voorwaarden